Rekenen



.Kijk ook bij Totaalpakketten voor rekenopdrachten

    Internet
www.9-box.net
Doel: Automatiseren 

Vanaf groep 5.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: circa 5-7 min
Het oefenen van vermedigvuldigen.
    Apps

https://itunes.apple.com/nl/app/mollen-meppen/id694662094?mt=8
Mollenmeppen

Doel: Oefenen tafels 1 t/m 12

Vanaf groep 4.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: paar minuten 
Instelbaar op twee niveau's. Zeer eenvoudige app.






https://itunes.apple.com/nl/app/goed-snel-rekenen/id942279298?mt=8
Goed snel rekenen

Doel: Automatiseren (+,-,x,:)

Vanaf groep 3.

# 1 speel alleen.
Speeltijd10, 20 of 30 (Op tijd of zonder tijd) 
Reken zo snel mogelijk de sommen uit. Instelbaar op allerlei niveau's en variaties.
(app crash als je bij keuzescherm helemaal naar beneden schuift)




https://itunes.apple.com/ca/app/klokwijs-eenvoudig-klok-kijken/id1047816754?mt=8
Klokwijs
Doel:Leren analoog klokkijken

Vanaf groep 5.

# 1/2 speel alleen of om de beurt een klok
Speeltijd: onbepaald
Prima eenvoudig klokspel. Opbouwend van uren t/m 5 minuten.




https://itunes.apple.com/us/app/math-is-cool-1st-2nd-grade/id930858221?mt=8
    Childmath

    Doel: Tellen, optellen, aftrekken, ongelijkheid, vermenigvuldigen, delen en breuken

Vanaf groep 3.

# 1-2 speel alleen of samen 
Speeltijd: zonder einde
App tekst is in Nederlands maar gesproken in Engels. 
Didactiek is vanzelfsprekend. 
Speel spelen of geheugen. Kies je eigen niveau.



https://itunes.apple.com/nl/app/tafeltjes-leren!/id965369764?mt=8
Tafeltjes leren
Doel: Oefenen tafels 1 t/m 10
Vanaf groep 4.
# 1/2 speel alleen of om de beurt
Speeltijd: Circa 5 min per spel
4 Tafelspellen in deze app. Bij highschool mag naam ingevuld worden. 
Met leuke retro-sound!



https://itunes.apple.com/nl/app/rekenen-begrijpen-keersommen/id931897095?mt=8
Tafelinzicht

Doel: Inzicht en oefenen Tafels 1 t/m 10

Vanaf groep 5.

# 1-2 speel alleen of samen (inclusief duo-spel!)
Speeltijd: app houd bij waar je was gebleven
Inlog op naam, inclusief LVS. Vier spellen mogelijk. Ook is er een duo-spel mogelijk waarbij er per speler een apart niveau instelbaar is.
Goede app om leerlingen te helpen vermenigvuldigen meer inzichtelijk te maken!


https://itunes.apple.com/nl/app/match-blitz/id584218046?mt=8
Matchblitz

Doel: Herkennen van figuren en symbolen

Alle groepen (ook geschikt voor kleuters).

# 1-4 speel alleen, samen met drie of vier!
Speeltijd: wie heeft er het eerste 10 punten 
Leuke uitdagende app. Je speelt tegen een ander. Vind het gelijke figuur/symbool. Omgaan met winnen en verliezen.




https://itunes.apple.com/us/app/quick-math-multiplication/id537802071?mt=8
Quick Math

Doel: Automatiseren (+,-,x,:)

Vanaf groep 4.

# 1 speel alleen.
SpeeltijdEén minuut per spel 
Reken zo snel mogelijk de sommen uit. Schrijf de antwoorden op het scherm.Keuze uit optellen/aftrekken/delen/vermenigvuldigen of geccombineerd. Vier niveau's
Inlog op naam! App houdt persoonlijke scores bij.



https://itunes.apple.com/us/app/qwhizzle/id674061212?mt=8
Qwhizzle

Doel: Rekeninzicht 

Vanaf groep 5 - Racket
# 1-2 Alleen of los samen een opdrachtenserie op.
Speeltijd: 10 opgeven per keer. Ook tijdmodus instelbaar
Zeer geschikt voor sterke rekenleerlingen.






https://itunes.apple.com/nl/app/math-duel-two-player-split/id495077699?mt=8
Math Duel

Doel: Automatiseren maar ook grotere sommen mogelijk

Vanaf groep 3.

# 2 speel samen of alleen.
Speeltijd: Afhankelijk van aantal ingestelde sommen. Keuze van: getal 1-100, 2, 3 of 4 getallen, tijd 5-60 sec, optellen/aftrekken/vermenigvuldigen/delen.
Eenvoudige te starten app. Leuk voor samenwerken. Wedstrijd in vorm van duel. Kan ook alleen.



https://itunes.apple.com/nl/app/pizza-fractions-1/id374084320?mt=8

Pizza 1

Doel: Oefenen breuken

Vanaf groep 6.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: 10 breuken per keer. 
Instelbaar op drie niveau's.Zeer eenvoudige app.




https://itunes.apple.com/nl/app/math-slide-addition-subtraction/id588603890?mt=8

Math Slide addition&subtraction

Doel: Automatiseren en getalinzicht

Vanaf groep 5.

# 4 speel alleen,tweetal, drietal of viertal.
Speeltijd: 11 opgave per spel
Tien spellen met plus en min opgave.
Leuk voor samenwerken. 

en Math Slide tot 1000 (Met Engelse termen, geschikt voor groep 8)




https://itunes.apple.com/nl/app/leren-rekenen/id816152731?mt=8
Leren-rekenen

Doel: Automatiseren en grotere sommen

Vanaf groep 3.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: Afhankelijk van aantal ingestelde sommen. Max 50 per keer.
Eenvoudige maar prima oefen app. Instelbaar tot sommen van maximaal 50. 




https://itunes.apple.com/nl/app/zwijsen-tafeltrainer/id481999688?mt=8
Zwijsen tafels

Doel: Tafels 1 t/m 12 oefenen

Vanaf groep 5.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: circa de 3 minuten
Inlog op naam. Maximaal 3 inlogs mogelijk. Met high score.





Bunny Math

Doel: Automatiseren 

Groep 3 .(ook geschikt voor kleuters)

# 1 speel alleen.
Speeltijd: ongeveer 3 minuten per game
Drie niveau's: plus, min en gecombineerd (bijv: 3+3-1). Geschikt voor kleuters mits ze kleine sommen kunnen maken.



https://itunes.apple.com/nl/app/splitsen/id606060735?mt=8
Splitsen

Doel: Splitsen 

Groep 3.

# 1/2 speel alleen of samen.
Speeltijd: afhankelijk van aantal opgegeven sommen.
Eenvoudige app waar kinderen in kunnen splitsen. Zowel het aantal sommen en de hoogte van de te splitsen sommen is aan te geven. Geen eigen inlog.



https://itunes.apple.com/nl/app/geldrekenen-voor-ipad/id495733853?mt=8
Geldrekenen
Doel: Oefenen met munt- en briefgeld (geld tellen, gepast betalen, wisselgeld terug geven, evenveel geld neerleggen)

Vanaf groep 3 onder begeleiding van de leerkracht, groep 4/5 kan zelfstandig.

# 1 speel alleen of samen met leerkracht
Speeltijd: 5-10 minuten
Deze app is te gebruiken als verlengde instructie door de leerkracht of om zelfstandig mee te oefenen. Er is ook een toets die gemaakt kan worden.



Number Bubbles

Doel: Automatiseren erbij en vermenigvuldigen
.
Op child functie geschikt voor groep 3/4, standaard geschikt
Vanaf groep 5
# 1 Alleen of de de beurt.
Speeltijd: 2 min per spel
Speel voor de highscore en deel het op Edmodo.





Conundra Math

Doel: Zeer moeilijke rekensommen

Vanaf groep 7 - Racket
# 1-2 Alleen of los samen een opdracht op.
Speeltijd: kort per opgave
voorbeeldsom: Maak 10 met 75, 5 en 8 door X, :, + en/of - te gebruiken.
Geen instructie nodig.




Hongerige vis

Doel: Optellen en aftrekken ('negatieven' voor zon leerlingen)

Vanaf groep 3
# 1 Alleen of om de beurt.
Speeltijd: 5 min per spel
Instructie: Voeg twee getallen samen om het te eten nummer te maken.
Let op!: Maak eerst je eigen vis aan via - home en klik op het vissymbool rechts onderin je scherm.
 Met highscore! Meer info hongerige vis
 
Gamification, inlog op naam.


Rekenkoning
Doel: Oefenen van: optellen, aftrekken, gemengd 1, vermenigvuldigen, delen, rekenkunde, meetkunde, breuken, machtsverheffen, statistiek, vergelijkingen, gemengd 2. 

Vanaf groep 6

# 1 speel alleen.
Speeltijd: 10 sommen per spel. kort dus.
Aanrader! Gamification, inlog op naam. Leerling kan kiezen welk onderdeel. Niveau van groep 6 t/m begin middelbare school. Ook goed te gebruiken voor zon-leerlingen. 



Rekenkoning junior
Doel: oefenen met - tellen, optellen, verschil, vermeningvuldigen, delen, meetkunde, vergelijken, meten, puzzles, breuken.

Vanaf groep 3.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: 10 sommen per spel, kort dus.
Aanrader! Gamification, inlog op naam. Leerling kan kiezen welk onderdeel. Ook goed in te zettten voor ster-leerlingen van groep 6!


https://itunes.apple.com/us/app/quick-clocks/id565826811?mt=8
Quick clocks
Doel: Oefenen analoge en digitale klokken 
Vanaf groep 8.

# 1 speel alleen 
Speeltijd: gemiddeld een paar minuten per spelonderdeel
Let op app is in het Engels! Maar eenvoudig te bedienen. Wellicht meer geschikt om toe te passen bij de Engelse les.
Drie niveau's en eigen inlog. App houdt persoonlijke scores bij.



https://itunes.apple.com/nl/app/moji-klok-trainer-nederlands/id615239918?mt=8
Moji Klok
Doel:Leren klokkijken

Vanaf groep 3.

# 1/2 speel alleen of om de beurt een klok
Speeltijd: circa 5 minuten per spel
Prima eenvoudig klokspel. Opbouwend van uren t/m 5 minuten.



Didakto klok
Doel: Leren klokkijken
Vanaf groep 3.

# 1/2 speel alleen of samen
Speeltijd: Tien opgaven per spel
App werkt prettig. Handleiding aanwezig voor hoe het spel te spelen. Geen instructie over hoe klok te kijken, wel 6 verschillende soorten oefening. Niveau in te stellen van uren tot minuten. Spel (bijvoorbeeld 'Doolhof' is best pittig en ook geschikt voor  leerlingen.



Zet de klok

Doel: Leren klokkijken op de analoge klok.

Vanaf groep 3.

# 1/2 speel alleen of samen.
Speeltijd: Per spel moeten er 20 klokken worden gespeeld. Afhankelijk van niveau leerling. 
App instelbaar in duits. (Ook engels, maar de vertaling is niet correct)




Mingiville klokkijken

Doel: Met name het analoge klokkijken 

Vanaf groep 4.

# 1/2 speel alleen of samen
Speeltijd: gemiddeld een paar minuten per spelonderdeel
In deze app wordt met name het analoge klokkijken geleerd. Bij instellingen kan echter ook de digitale tijd toegevoegd worden. Ook zijn er uitleg-video's te bekijken over klokkijken.



Penguin Jump Math
Doel: Automatiseren 

Vanaf groep 3-4.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: Per spel ongeveer 3 minuten
Instelbaar voor +,-, x, : of gemixt. Niveau instelbaar. Je naam kan ingevuld worden. Resultaten worden echter niet bijgehouden. Leerlingen zouden hun beste tijden met elkaar kunnen vergelijken.



Tafelkluis
Doel: Oefenen tafels 1 t/m 10
Vanaf groep 4.

# 1/2 speel alleen of om de beurt
Speeltijd: Circa 5 min per spel
Er kan op naam gespeeld worden. Via 'Mijn Tafel Overzicht' kan je inzien of de tafels voldoende zijn geoefend. Je kan kiezen welke tafel (of tafels) je kan oefenen. Ook worden je scores bijgehouden. Deze kan je vergelijken met andere leerlingen.



Tafelsmonsters
Doel: Oefenen van tafels 1 t/m 10

Vanaf groep 5.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: Afhankelijk van 10, 20 of 30 sommen
Leuk tafeloefenspel. Leerlingen kunnen niet op naam inloggen. De spellen kunnen wel herhaald worden. Er kunnen sterren verdiend worden.



Superkruistafels
Doel: Oefenen van de tafels 1 t/m 12

Vanaf groep 5.

# 1/2 speel alleen of samen
Speeltijd: circa 5 min
In te stellen op makkelijk/normaal/moe Werkt als een kruiswoordpuzzel, waarbij je zowel de antwoorden of delen van de som moet invullen. werkt met highscore. Deze kan eventueel gedeeld worden op bord of via Edmodo of via de gezamenlijke notities. 


Ice Math Ninja

Doel: Automatiseren

Vanaf groep 4.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: Een paar minuten per spel
Speel: slice even/oneven nummers, optellen, maak 21, keersommen. 3 niveaus,  Zonder persoonlijke inlog. Wel met highscore. Deze kan gedeeld worden via edmodo of het schoolbord. Het 'Sub-Zero Mines' spelonderdeel is een motorische oefening en is wellicht niet aan te bevelen als rekenoefening. (LET OP -app is in het Engels, soms zullen wat termen moeten worden uitgelegd).


Zoom

Doel: Getallenlijn

Vanaf groep 5.

# 1/2 speel alleen of samen
Speeltijd: circa 5 minuten per level.
Leuk interactief spel om getallenlijn goed te leren kennen. Inlog op naam.


Tafels hd

Doel: Tafels oefenen

Vanaf groep 5.

# 1 speel alleen.
Speeltijd: circa 5 minuten per spel
Gamification. Acht verschillende soorten spellen beschikbaar. Er kan een timer ingesteld worden. Géén persoonlijke inlog. Alle resultaten kunnen gewist worden. Zodoende kan een andere leerling opnieuw spelen.


Quento
Doel: Oplossen rekenkundige rekenpuzzels

Vanaf groep 6.

# 1/2 speel alleen of samen
Speeltijd:afhankelijk van niveau
Goed voor meer begaafde leerlingen!




https://itunes.apple.com/nl/app/math-party-multiplayer-fun/id430291082?mt=8

Math Party
Doel: Oefenen automatiseren
Vanaf groep 3.

# 2 speel samen!!
Speeltijd: circa 5 minuten per spel
Gamification. Je speelt met een tweetal. Je kan kiezen uit: Tellen, Romeinse cijfers, alfabet en tafels. Er zij vier verschillende niveau's, deze zijn binnen één spel aanpasbaar. Samenwerken.


https://itunes.apple.com/us/app/math-fight-fun-2-player-mathematics/id738947827?mt=8
Math fight

Doel: Oefenen automatiseren
Vanaf groep 3
# 2 Speel samen!!
Speeltijd: maak 10 sommen
Hele leuke app om met een tweetal te spelen. Wie van de twee scoort het eerste 10 goede sommen.
Samenwerken.

Subpagina''s (1): Meer info HV